Shareolution

Door Marly Lemmens

Wat mij de afgelopen weken is opgevallen is dat Facebook meer en meer gebruikt wordt als platform om dingen (reclameacties van bedrijven) te delen. Het gaat vaak om wat kleinere bedrijven die d.m.v een winactie hun product onder de cosument willen brengen. Het valt mij op dat de gedeelde ‘reclames’ vaak aansluiten bij waar dat persoon, volgens mij, mee geassocieerd wil worden. Die ene beginnende DJ uit mijn vriendenlijst deelt een actie om een nieuw mengpaneel te winnen, terwijl die ene fashionchick een reclame deelt waarbij ze een hot fashion item kan winnen.

Afbeelding

Als ik het goed inschat is het doel van dit delen voor mensen niet eens zo zeer het winnen, maar ook het laten zien aan anderen waar hun hartje sneller van gaat kloppen, iets dat weer een stapje verder gaat dan alleen het delen van waar je mee bezig bent.

Plaats een reactie